Hei!

Hvordan går det? Jeg gjør veldig bra!
Jeg snakker noe norsk nå.
Jeg heter Susanna. Jeg er
åtten år gammel. Jeg bor i Tartu nå, men kommer fra Kose. Jeg går på Tartu Universitet og studerer norsk. Jeg synge i et kor og danse folkdsans. Jeg liker skrive, lese og sove.
På onsdag jeg studerer mye. I dag jeg går på Kose. Jeg har ikke skole på fredag, derfor jeg bestemmer går på hjem for helgen. Så hyggelig. Jeg kan ser min venner. Mine venninnene er fint. Jeg kaller dem på Tartu. Vi ofte snakkes. Jeg liker de.
Jeg stopper her. Jeg m
å gå på skole nå. Norsk time. Jeg skriver på nye uke eller i morgen. (:

Takk for i dag. God helg!

NB! Jeg ikke bruker google-translate.

Nagu ma siis ütlesin, ma ei kasutanud selle kirjutamiseks google-translate'i VÄGA vigast tõlget, vaid panin kirja esimese koolinädala tarkused. :D Vähe seosetu looke, aga ma tahtsin norra keeles kätt proovida.. :D Jutt iseenesest on jummala tõsi.

Kommentaarid

  1. jep, obviously. : D

    päris ju! ma käin koolis ju.. saan targaks. :D

    VastaKustuta
  2. google translate ütles, et Sa oled 8 aastane :)

    VastaKustuta
  3. äh.. ma pole sõnakestki Norra keelt õppinud, küll aga Rootsi ja ma sain kõigest aru! :)

    VastaKustuta
  4. ja, rootsi keelega peaks olema küll sarnasusi jah. (:

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Bi-normal.

2020: The year of Jumanji