Enamik minu blogilugejatest on ilmselt väga võõrad nimega Konstantin S. Stanislavski. Aga mina ei ole. Või noh, ma tean temast veidi. Väga väikest osa. Kuid juba see väike osa imponeerib mulle niivõrd palju. Võin teile öelda nii palju, et ta on oluline sellele, mis on mulle oluline. Ehk siis - ta on teatrijumal!
Oma 70ndal eluaastal (20. jaanuar 1933) kirjutas ta lillede ümbert rebitud paberitükile read, mis olid mälestuseks Moskva Kunstiteatri näitlejale N. Tihhomirovale. Nendes ridades peitub palju minu mõtteid ning olemust.

"Olen kaua elanud. Palju näinud. Rikas olnud. Siis jäin vaeseks. Olen ilma näinud. Mul oli hea perekond, lapsed. Elu pillutas kõik maailma laiali. Ma otsisin kuulsust. Leidsin selle. Mulle said osaks austusavaldused, olin noor. Siis sain vanaks. Varsti tuleb surra.
Nüüd te küsite minult, milles on maine õnn?
Tunnetamises. Nii kunstis kui töös on õnn selleni jõudmises. Tunnetades kunsti eneses, tunnetad loodust, maailma elu, elu mõtet, tunnetad hinge - see on talent!

Sellest suuremat õnne ei ole.
Aga edu?
See on kaduv.
Kui igav on vastu võtta õnnitlusi, vastata tervitustele, kirjutada tänukirju, dikteerida intervjuusid. Ei, parem on istuda kodus ja jälgida, kuidas sinus sünnib uus kunstiline kujund."

Kommentaarid

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Bi-normal.

2020: The year of Jumanji