Kui keegi peaks minult kunagi soovima küsida, miks ma tahaksin osata kirjutada, siis..
sellepärast:

"Kunagi kirjutasin essee oma ülikoolipäevist, toonastest sõpradest, ülikooli kunstikabinetist, Kaljo Põllust. Pealkirjaks panin "Mina olen visarid". (Selgituseks neile, kes võib-olla ei tea: Visarid oli edumeelne kunstirühmitus, mis tegutses Tartu Ülikoolis aastail 1967-1972.) Tahtsin selle võrdlemisi absurdse ning kohmaka sõnastusega öelda, et kogu mu hing kuulus, kuulub praegugi sinna, aega, mis polnud mitte ainult möödunud, vaid ka kadunud või isegi kaotatud, sest päris omatahtsi ei sünni ükski surm. Ma võisin selle aja kohta öelda ükskõik mida, kõik oli nii, oli tõsi. Olin mitmuslik ainsus, ma võisin käe ette sirutada, võtta kinni armetust loksuvast ukselingist ning tunda seal teisi käsi, välja sirutunud sõrmi, kes juba varem lingist kinni olid haaranud, et see kiiksatades alla vajutada pääsemaks jahedasse tuppa, kus võisin oma rahulolematusega rahul olla ("visar" tähendab Simuna murdes rahulolematust)."
-Toomas Raudam, Sirp nr.32

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Bi-normal.

2020: The year of Jumanji