Jah, ma armastan Tartut. Tõsijutt.
Aga minu meelest on midagi ääretult romantilist suurlinna öödes.
Lugesime täna loengus ühte luuletust suurlinna ööst. See oli hästi ilus ja minu maitse järele.
Ja sellepärast pean ma selle luuletuse Tallinnale pühendama. Mis suurlinn see Tallingi on, aga parim, mis meil praegu võtta on. 
Jätkuvalt ilusaid öid ja katusekinolikku meeleoluhõngu, Tallinn!


STORBY NATT (1925)
Rudolf Nilsen

Jeg går og drømmer i den lange gate
på bunden av den milevide by.
Så langt jeg øyner løper denne flate,
som skinner med en glans lik valset bly
i skjæret fra de høye buelamper.
For det er natt. Og det er lyst og godt
her nede på de asfalterte dybder.
For lengst er dagen og dens mørke gått.

Nu er tiden da de gode sover.
En klokke slår den annen time inn.
Det runger langsomt fra et sted høyt over
de mange buelampers hvite skinn.
Som i en veldig tunnel klinger lyden
av mine skritt imellem vegg og vegg.
En kvinne smyger hånden i min lomme,
og henger ved meg som en sulten klegg.

En prikk av lys blir synlig langt derhenne
hvor gaten ender i en loddrett sprekk.
Det dirrer av en lyd jeg skulde kjenne …
Og prikken ble en bil. Men den er vekk.
Jeg hører motorsurret langsom svinne
langt inne mellem disse tause hus.
Men fjernt, som fra en kjempestor konkylje
slår byen ut sitt monotone sus.

Og varm av lykke går jeg her og kjenner
i dette dyp har jeg mitt hjem, min rot.
For her er allting skapt av mennskehender -
fra lyset ned til stenen ved min fot.
Her blinker ingen stjerner gjennem natten
som stumme trusler om en evighet,
her hvisker ikke mulmet mot mitt øre
sin uforståelige hemlighet.


Selle viimase osa rough tõlge on siis midagi sellist, et "Siin ei vilgu tähed läbi öö kui igaviku lollid ähvardused, siin sosistab pimedus mulle oma arusaamatuid saladusi." 

Kommentaarid

  1. Vastused
    1. pff, naltsi teed või? :'D
      ehk homseks.
      täna võid veel saada viimase salmi esimese poole.

      Ja õnnest soojana käin siin ja tunnen,
      et selles sügavuses minu kodu, minu juur.
      Sest siin kõik on inimkäte loodud -
      valgusest kuni kivini mu jalge ees.

      Kustuta
  2. Tallinn on suur lin, aga New York on suurlinn...kas ema ei õpetanud :)
    Olen olnud Praha, Rooma, Firenze, Helsingi, Stockholmi ja mõnegi teise suurlinna öös. Tekitavad küll, jah, sellise omalaadse tunde.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Bi-normal.

2020: The year of Jumanji